Etička se pitanja u suvremenim organizacijama
reguliraju kreiranjem odgovarajućih etičkih pravila. Etička pravila danas imaju
mnoga poduzeća i javno ističu spremnost za poštivanjem određenih moralnih
načela u poslovanju.
Organizacije sa najvišim etičkim standardima su
često najprofitabilnije u svojoj struci. Pod poslovnom etikom se podrazumijeva
obaveza da se posao obavi na odgovarajući način i podrazumijeva se odgovornost
za njegovo neobavljanje. Znači osoba se obvezuje da posao obavi i spremna je
prihvatiti odgovornost za neuspjeh i pogrešku. Ova odgovornost može biti
osobna, kada se krše etičke norme i pojedinac stječe osobnu korist na račun
općih interesa tvrtke i može biti
korporativna, tj. društvena odgovornost.
Poslovne etike se najprije trebaju pridržavati
menadžeri, kao i svi ostali zaposleni u nekom poduzeću, za koje je vitalnost
poduzeća od bitne važnosti, a potom i za cjelokupno društvo. Pod poslovnom
etikom se podrazumijeva i poslovna komunikacija koje je nastala iz odnosa
kulture i etike u poslovanju.
Brojni su primjeri etičnog poslovanja u svijetu, međutim jedan od najboljih je poslovanje njemačke automobilske tvrtke Volkswagen.
Danas već postoji burzovno vrednovanje etičkih načela kojima se menadžment vodi u svojoj politici upravljanja kompanijom, zaštiti okoliša i socijalnim standardima.
Naime, svjetski indeks Dow Jones uveo je Sustainbillity Indeks nazvan DJSI World kojim je obuhvaćeno 300 kompanija, svojevrsnih predvodnika u području etičkog poslovanja. Europski indeks DJSI Stoxx danas obuhvaća oko 167 takvih tvrtki. Među vodećima u ovom indeksu,primjerice Volkswagen koji se smatra vodećim u automobilskoj branši kada je riječ o zaštiti okoliša ili odnosu prema socijalnim pitanjima. To se tiče integracije invalida, koji danas čine 6,1% ukupno zaposlenih u Volkswagenu, na investicije u zaštiti okoliša, na testiranje novoga goriva kao što je Sun Diesel ili GTL- goriva pa do kooperiranja s kineskim vlastima i ustanovama zaduženima za poboljšanje kvalitete goriva.
Nema komentara:
Objavi komentar